The Beast (Odjuret) - min recension



The Beast är ett äventyr från 1996. Det är en tv-film uppdelat på två avsnitt och är sammanlagt 3 timmar lång. I huvudrollen ser vi William L Petersen, som vi alla känner igen från CSI. Manuset är skrivit av samma man som skrev manuset till Hajen. Filmen handlar om en jättebläckfisk som terroriserar invånarna i en liten fiskeby. Odjuret äter både upp all fisk, båtar, människor etc. Samtidigt som jakten på odjuret håller på så är det kärlektrelationer och vardags händelser med i filmen.

Denna var faktiskt bättre än vad jag trodde. Hade inte förväntat mig mycket, utan tänkte att det är nog en typsik betyg två film, men kände att jag ändå ville se den på Petersen är med i den. Man har ju inte sett så många långfilmer med honom. Som sagt filmen är helt ok, vissa av effekterna är ibland inte direkt super, men de fungerar ändå, man får tänka på att det är en tv-film. Petersen gör en bra insats i sin roll, men inget direkt jätteöverraskande. Tiden fölt inte fram lika sakta som jag trodde sen skulle göra, utan den kändes som en två timmars film och inte en tre timmars film.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0