The Addiction - min recension



The Addiction är en vampyrfilm från 1995, en väldigt ovanlig vampyrfilm om jag får säga det. Filmen är rakt igenom svart/vit och dialogen består till mesta dels av filosofi. Filmen handlar om Kathy som håller på med sin avhandling till doktor i filosofi. Hon blir en dag biten av en vampyr och blir så småning om en själv. Hon använder sig nya identitet och livsstil till att skriva sin avhandling.

Filmen är faktistk riktigt bra och djup. Kan säga att den handlar om vampyrens beroende av blod, detta kan dras paraleller till människans beroende av synd. Dialogerna i filmen är underbara och djupa, flera referenser rill stora filosofer. Tempot i filmen är segt, vilket gör att den blir lite smått tråkigt emellan åt. Kan inte riktigt bestämma mig om det är en tre eller en fyra, hmm, jag får nog se den en gång till för att den skall nå upp till en fyra.

Nu har jag gått och tänkt på filmen väldigt länge och beslutat mig för att höja betyget till en fyra. 2009-09-21

Betyg: 4 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0