Take the lead - min recension



Take the lead är en ungdom/dans film från 2006 med Antonio Banderas i huvudrollen som Pierre Dunlane. Filmen är även baserad på Pierre Dulanes liv. Filmen handlar om ballroom läraren Dulane som en dag bestämmer sig för att hjälpa ungdomarna på en skola i förorten att dansa. Här uppstår det en kulturkrock, både mellan deras olika liv/uppväxt, men också med deras olika musiksmak och dansstil. Vi får följa de olika elevernas resa genom dansen, men också i det privata livet.

Jag tycker om denna, mår riktigt super när jag sett den och vill bara ut och dansa. Jag tror att man kan tycka om denna filmen oavsett ålder och kön, men visst skall medge att den träffar nog bäst hos tonårstjejer. Banderas gör en bra rolltolkning, men inget direkt anmärkningsvärt. Tycker man skall se denna om man tycker om dansfilmer med mycket musik. Om du inte blir sugen på och dansa när du sett denna, så kan du nog heller inte dansa!

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0