Resan till jordens medelpunkt - min recension



Resan till jordens medelpunkt är en familjefilm från 2008 med Brendan Fraser (Djungel George) i huvudrollen. Filmen handlar om en vetenskapsman (Fraser) som tillsammans med sin systerson Sean (Josh Hutcherson) ger sig iväg på en resa för att finna Frasers bror. Både Fraser och hans bror är "besatta" Jules Verne, de hittar broderns anteckningar i Vernes bok och ger sig iväg för att finna honom. Resan blir oförglömlig in i jordens medelpunkt.

Jag såg denna i 2-D versionen och inte 3-D. Jag tycker inte att denna är så dålig som många säger att den är, tycker att det är en helt ok familjefilm. Jag tycker att en familjefilm defineras som att den skall kunna ses av alla, oavsett ålder, i en familj, och då kan man inte förvänta sig de häftigaste effekterna, som i actionfilmer, inte heller de bästa skådespelarna. Jag tycker att detta är en underhållande film, förväntade mig inte så mkt mer av denna än vad den gav.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0