Poseidon (2006) - min recension



Poseidon är en nyinspelning av SOS Poseidon som kom 1972. Denna nyinspelning är regisserad av ingen mindre än Wolfgang Pedersen som regisserade storfilmen Das Boot. I denna innehar Kurt Russell en av huvudrollerna. Filmen handlar om lyxkryssaren Poseidon som utsätts för en monstervåg och välts upp och ned mitt ute på det öppna havet. 10 överlevare ger sig iväg för att hitta till propellertunnlarna för att komma ut från fartyget. Det är finns ingen enkel väg ut ur lyxkryssaren och alla överlever inte. Men kommer de som överlever hitta vägen ut oskadda?

Jag tycker att denna är en helt okej båtäventyrsfilm. Den ger 1 tim 30 mins underhållning. Det är inget speciellt över den, utan det är en sådan film man uppskattar om man inte har något annat och se och är lite sugen på äventyr. Detta var tom andra gången jag såg denna. Helt klart godkänd, varken mer eller mindre.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0