Ninja scroll - min recension



Ninja scroll är, som många skulle kalla den en kultanime, från 1995. Filmen handlar om Jubei som är en vagabond och genom utpressning blir tvingad att möta några av de värsta ninjorna. Jubei, munken och den kvinnliga ninja blir följeslagare för att förstöra den onde Gemma och hans ninjor, de har nämligen hamnat mitt i ett politiskt krig. Kommer de att överleva alla faror som väntas och kommer de att kunna fullborda sitt uppdrag?

Har hört mycket bra om denna anime, så jag tänkte att nu är det dags att se den, och den var inte som jag förväntade mig. Det är en blodig våldsanime med sexinslag, inte alls min typ av anime. Förutom att jag personligen inte tycker om när man sliter av armarna på folk och blodet sprutar som i fontäner och opassande sexscener så är det ändå något som gör att filmen håller. Animeringen är okej, på sina ställen riktigt snygg, men jag tror att det är själva "grundstoryn" som gör att den håller. Man fastnar i storyn och förundras över ninjornas olika gåvor, men visst jag kan tycka att hanlingen är lite tunn på sina ställen, men det får man bortse från. Jag kan mycket väl förstå att det är många som tycker om denna animen, och kanske har sett den från sin tonår, speciellt många killar, så jag kommer ge den godkänt, varken mer eller mindre.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0