Legendet från övärlden - min recension



Legender från övärlden är en anime från 2006, regisserad av Goro Miyazaki, Hayao Miyazakis son. Dessa skall man inte förväxla. Filmen handlar om trollkarlen Sparvhök som är ute efter att finna svaret på varför balansen mellan olika världar är i rubbning. På sin resa möter han prinsen Arren som är på flykt. De fortsätter resan tillsammans och påvägen hamnar de hemma hos Sparvhöks vän och hennes inneboende, som är en ung tjej. Hur dessa fyra skall finna svaret på rubbningen och stå emot mörkakrafter är det ingen som vet. Kommer de att lyckas?

Tycker att denna är en helt okej animefilm, varken superbra eller dålig. Animeringen i sig tycker jag inte var den bästa på sina ställen, det är mycket detaljer som fattas. Sen så är inte handlingen alltid solklar och flyter på rätt långsammt. Jag kan ju inte låta bli att jämföra denna med Hayao Miyazakis filmer och denna når inte upp till de höjderna. Jag kommer att ge denna en trea för den är godkänd, men den ligger under Hayaos film Kikis expressbud som jag även den gett en trea.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer
Postat av: Anonym

hejsan , fin blogg :)

lust o lägga t mig i bloglovin ? själv anvönder ja en mapp på min dator som ja har alla bloggar ja läser i

kollar dom flera gånger om dagen , följer du mig me bloglovin lägger ja t dig i den mappen . :)

va säger du ?

2009-09-14 @ 16:10:47
URL: http://emmyandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0