Kommissarien och havet: I denna stilla natt - min recension

I denna stilla natt är film nummer två i serien om Kommissarien och havet. Detta avsnitt/denna film handlar om en 14 årig flicka som hittas död på strandkanten. Kommissare Robert får fallet och hittar bevis för att flickan har mördats. Spåren leder till ridskolan där flickan red, på denna ridskola rider även kommissariens dotter vilket gör det hela mer personligt. Genom att finna flickans dagbok får de veta att hon hade en romans med en äldre man som hon kallar L. Vem är den här L? Och kommer kommissarien hinna i tid för att rädda den andra flickan som kidnappats?

Såg ju förra veckans avsnitt och sågade det rätt rejält, som ni kanske läste, och denna var inte mycket bättre. Men denna gången satt jag inte bunkrad i soffan för att verkligen titta på filmen, utan jag satt och gjorde andra grejer framför tv:n vilket gjorde att filmen blev mer som en ljudbok för mig och huxflux var det inte så dåligt längre. Jag slapp iaf se dubbningen vilket jag stör mig otroligt mycket på. Om man skall se till filmen som helhet, bortsett från dubbningen, så var den ändå rätt okej (som ljudbok). Men i det långa loppet håller det inte, om jag gav den tidigare filmen 1 så får denna 1+.
(Måste erkänna att dvd omslagen till denna filmserie är riktigt snygg, vad tycker ni?)

Betyg: 1 av 5




Kommentarer
Postat av: Erika

hata hela den serien!!

2009-09-23 @ 19:07:41
URL: http://linaerikaivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0