Kommissarie Montalbano: Konstnärens handlag - min recension

Denna filmen är nummer sex i ordningen om Kommissarie Montalbano. Denna del handlar om en rik rullstolsbunden smyckessmed som tros tagit sitt eget liv med hjälp av en egenbyggd elektriskstol. Samtidigt blir en elektriker mördad av sex pistolskott. Montalbano tror sig veta att det inte var ett självmord som smyckessmeden begick, utan att hand blev mördad. Kommer Montalbano finna de bevis han är ute efter? Och hur hänger det ihop med mordet på elektrikern?

Som jag kanske nämnt tidigare så är jag lite kär i italienska filmer och serier och tycker mycket om denna serie med Kommissarie Montalbano. Just denna filmen tycker jag bara är okej, det finns inget riktigt spänningsmoment i filmen så det känn som om det inte finns något tempo. Handlingen i sig är rätt bra, för man vet inte riktigt hur det hänger ihop förräns i slutet av filmen. Detta är alltid ett plus i min bok. Men som sagt en godkänd Montalbano film. Sevärd om man tycker om Sicilien deckaren, Italien eller det italienska språket.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer
Postat av: Maria

Tack så mycke! =)

2009-09-20 @ 09:47:56
URL: http://smashiit.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan fin blogg ! :)

jag är en brud på 15 bast som skriver om min vardag, outfits o ibland skönhetstips , o lite skvaller .

Följa varandra med bloglovin ? / puss eemmy

2009-09-20 @ 10:27:36
URL: http://baraeemmys.blogg.se/
Postat av: Anonym

men de tar ett tag innan de syns ju :s

vrf inte lägga t varandra nu direkt ba ?

2009-09-20 @ 12:48:24
URL: http://baraeemmys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0