Harry Potter och Halvblodsprinsen - min recension



Halvblodsprinsen är film nummer sex i serien om Harry Potter. Filmen handlar mycket om Potters och professor Dumbledores relation. Potter får genom minnen lära sig mer om vem Volemort var när han var barn/tonåring. En ny lärare har börjat på skolan, professor Snigelhorn, som skall lära ut trolldryckskonst. Snigelhorn har haft många favoritelever genom åren, men hans aboluta favorit var Voldemort, Tom. Potter måste vinna Singelhorn förtroende för att få de minnen av honom som avslöjar varför Voldemort är den han är. Dumbledore och Harry får reda på att Voldemort använder sig av något som heter horokruxer för att hålla sig vid livet, och nu börjar jakten på dessa.

Tänkte att det var dags att skriva en recension av denna, dock tror jag att de flesta som är intresserade av Potter filmerna reda sett den. Jag har sett den hela två gånger på bio i sommar, har aldrig tidigare sett en film mer än en gång. Jag tycker om denna filmen, den är mörkare fast ändå med mer humor än de förra filmer. Dock känns den bara som ett upplägg för de två sista filmerna. Jag har lyssnat på alla Harry Potter böckerna i rad och har svårt att hålla reda på vad som tillhör vilken bok, men det finns flera grejer i denna filmen som tillhör någon av de andra böckerna. Annars så tycker jag att filmen stämmer överrens med böckerna, visst det är mycket som fattas och en del som skrivit om/till, men det är ju bara för att det skall fungera på film. Själva huvudhandlingen är med i filmen. Jag tycker det bästa är att både se filmerna och läsa böckerna, de liksom kompletterar varandra. Jag tycker kanske inte att det är den bästa Harry Potter filmen, men den är ändå mycket bra och jag väntar spänt på de två sista filmerna. Jag tror att denna filmen kommer bli bättre när man kan se alla åtta filmerna på rad inom den närmaste framtiden.


Betyg: 4 av 5



Kommentarer
Postat av: viktoria

älskar den filmen, tkr den är bäst av alla ^^

2009-09-26 @ 20:41:36
URL: http://emmawatsonsource.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0