Ghost in the Shell - min recension



Ghost in the Shell är en anime från 1995 av Mamoru Oshii. Filmen handlar om framtiden när man kan göra om människor till "halvrobotar". Vi får följa kvinnan Bateau och hennes team section 9 på jakt efter den ökända hackern The Puppet master. Vi får se under filmens gång hur hon förlorar delar av sig själv och i slutet förs hon samman med själva The Puppet master och blir en fusion.

Jag måste erkänna att handlingen i filmen är lite snurrig, är inte riktigt med på konceptet. Denna tillhör inte min favorit form av anime, det är nakna tjejer, stora bröst, stora vapen, biffiga killar, inte riktigt min grej. Men det är ett action som man ändå förljer med i, även fast man/jag inte riktigt är med i slutet av filmen, men det kanske är själva grejen, att det skall vara lite "suddigt" för vi är ju inte i framtiden och har inga "halvrobotar". Jag ger den ändå godkänt för bra animering, och hyfsat spännande handling.

Betyg: 3 av 5





Kommentarer
Postat av: Andrea

visst! ska vi börja följa varandra? :)

2009-09-27 @ 20:58:45
URL: http://prettyobsession.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0