Fletch - min recension



Fletch är en komedi från 1985 med Chevy Chase i huvudrollen som Fletch. Filmen handlar om Fletch som är journalist och försöker få fram vem som distribuerar narkotika till staden han bor. Han ligger "undercover" med knarkarna på stranden och en dag tar en man kontakt med honom. Mannen erbjuder Fletch 50 000 $ om han mördar honom. Mannen säger sig vara döende i cancer och vill inte ha en långsam död. Fletch blir nyfiken och tackar ja till erbjudandet, men han känner att något inte riktigt är rätt och börjar undersöka mannen samtidigt som han jobbar på sin drogstory. Det visar sig att mannen inte alls är döende och nu börjar Fletch liv vändas upp och ned, det blir farligare och farligare, hur hänger storyn och mannen ihop?

Jag har faktiskt aldrig tidigare sett denna filmen så jag tänkte att det är dags nu, har ju sett Ett päron till farsa filmerna och tycker de är roliga. Fletch är dock inte lika rolig, tycker inte att skämten har något genom slag. Man vet precis när han skämtar med de är inte roliga. Handlingen är dock spännande och det är några sköna typer med så jag ger den tre minus.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0