Felon - min recension



Felon är ett drama från 2008 med Val Kilmer och Stephen Dorff i huvudrollerna. Filmen handlar om Wade Poter som slår ihjäl en inbrottjuv utanför sitt hus. Wade blir dömd till 3 års fängelse och på busstransporten till fängelset blir han vittne till ett mordförsök men vägrar vittna för att rädda sitt eget skinn och sänds därför till specialavdelningen där de värsta fångarna sitter. Nu öppnas en ny värld med nya regler för Wade, handlar om att slåss för att överleva. Han får en cellkamrat vid namn John Smith (Kilmer) som sitter på livstid för att ha mördat 17 personer. Genom filmen gång växer det fram en vänskap mellan dem. Kommer Wade någonsin att komma ut till sin fästmö och son?

Tycker att Felon är en helt okej fängelsefilm. Man rycks med av handlingen och man känner för både Wade och Smith. Både Kilmer och Dorff gör bra insatser i sina roller, dock är det något som gör att filmen inte får högre betyg än godkänt +. Det finns något som gör att man inte känner så mycket för Wade och Smith som man skulle kunna göra. Godkänd, och värd att se.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer
Postat av: Erika

ja precis Beck är alltid Beck men det är typ samma sak som Wallander och ja de gamla är lite mer jämna än de nya, vissa är verkligen skit medan dom andra är toppen.

2009-09-29 @ 20:29:27
URL: http://linaerikaivarsson.blogg.se/
Postat av: [MICKESEGNA]

SV: Jag har ångrat mig! Mariette var grym! Hon var ingen favorit hos mig, men hon var verkligen bra ikväll! Så hon, Erika eller Clara måste ju gå vidare! Fasst jag måste ju erkänna, alla var ju jätte bra!

2009-09-29 @ 21:00:35
URL: http://mickesegna.blogg.se/
Postat av: hanna

kolla in min coola blogg sweety ((:

2009-09-29 @ 22:46:27
URL: http://handreasson.blogg.se/
Postat av: [SOFIA - FOTO & DESIGN]

Sv: Hahaha, okej! Men det låter ju... kul! xD

Då kanske jag inte ska klaga med andra ord :D

Ha det bra!

Kram!

2009-09-30 @ 00:43:04
URL: http://sofiawahlby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0