Donnie Brasco - min recension



Kan tänka mig att de flesta redan har sett denna kända maffiafilm, men jag tänker ändå göra en liten recension om den. Donnie Brasco är från 1997 med två av de största skådespelarna, Al Pacino och Johnny Depp, i huvudrollerna. Den bygger även på verkliga händelser vilket gör att den känns trovärdig. Filmen handlar om Joe (Depp) som är undercover för FBI i NY:s maffia, han går under namnet Donnie Brasco. Han blir Lefty's (Pacino) skyddsling. Bransco kommer djupare, djupare in i organisationen genom åren. Hans känslor växer även för Lefty, kommer han att kunna ställa honom inför rätta och dra med maffian?

Jag tycker att detta är en snyggt gjord maffia film, en av de bättre, om man räknar bort Gudfadern. Både Depp och Pacino gör lysande rollprestationer. Handlingen är hyfsat ovanlig och mkt väl framlagd. Denna är bra, är man sugen på en maffia film men bra skådespelare så skall man se denna.

Betyg: 4 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0