Below - min recension



Below är en thriller med övernaturliga inslag från 2002. Den handlar om besättningen på en u-båt under andra världskriget. U-båten tar upp två överlevande från ett sjunket fartyg, en av överlevarna är en kvinna, och det sägs att en kvinna för med sig otur i en u-båt. Mystiska saker börjar hända, flera av besättningen hittas döda, vem är mördaren och varför mördar han dem? Vilken hemlighet för u-båten med sig?

Jag blev poitivt överraskad av denna, jag hade absolut inga förhoppningar eller förväntningar när jag satte på filmen (vilket är skönt många gånger) och var öppen för vad den skulle förmedla. Under flera scener i filmen satt jag som fastnaglad i soffan och tänkte inte på ngt annat än vad som hände i filmen. Den var mkt spännande på sina ställen, och hade en liten knorr på slutet. Skulle rekommendera denna till den som tycker om thrillers och inte har några förväntningar på den och bara känner för att se en schysst film i 1 tim 40 min.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0