Arthur och minimojerna - min recension



Arthur och minimojerna är en familjefilm från 2006, regisserad av ingen annan än Luc Besson. I huvudrollerna ser/hör vi Freddie Highmore, Mia Farrow, Snoop dog, Robert de Niro, Madonna och David Bowie bl.a. Filmen handlar om en 10 årig pojke, Arthur, som bor över sommarlovet hemma hos sin mormor. Mormodern berättar äventyrshistorier som hans morfar varit med om i Afrika. Hon berättar bl.a. historien om minimojerna, ett litet folk som inte är större än en tand. Arthur bestämmer sig att finna skatten som morfadern tros ha gömnt nere, i trädgården, hos minimojerna som han tagit med hem från Afrika. Arthur behöver skatten för att betala räkningar så inte de tar huset ifrån mormodern. Nu börjar ett stort äventyr, kommer han att hitta skatten och rädda huset?

Notera att jag såg den på engelska. Jag har dragit mig lite för att se denna filmen för jag trodde att den inte skulle vara något vidare, en ack så fel jag hade, den var riktigt bra. Handlingen är rolig och spännande, det fungerar bra i dialogen mellan karaktärer, skiftet mellan verklighet och animation är riktigt snygg gjort och trovärdigt, skådespelarna är bra. Ja, det är ett riktigt bra familjeäventyr helt enkelt. Denna förtjänar sin plats i dvd hyllan. Skall bli kul att se uppföljaren.

Betyg: 4 av 5




Kommentarer
Postat av: Nathalie Larsson

Vilken fin blogg du har! :)

2009-09-22 @ 16:00:48
URL: http://natlar.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0