Wolverine - min recension



Wolverine är den första X-man origins filmen. Den är gjord 2009 och vi ser självklart Hugh Jackman i huvudrollen som Wolverine/Logan. Filmen utspelar sig innan den första X-man filmen. Den går ända tillbaka till när Logan var en liten pojken. Filmen handlar mycket om Logan och hans bror Victors relation från små pojkar tills de är vuxna. Både Logan och Victor är mutanter och värvas av regeringen till en specialgrupp som utrotar mutanter och gör experiment på dem. Logan klarar inte av denna och ger sig iväg och flyttar ut till ingenstans med sin flickvän och börjar arbeta som skogshuggare. Senare i filmen så vill Victor och Logan döda varandra för Victor tycker att Logan svikit honom och Logan tror att Victor dödat hans flickvän. Man får även se hur Logan blir Wolverine och hur han får ett metallskelett och sina metallklor.

Tycker inte att Wolverine är lika bra som X-man filmerna, men jag tycker ändå att den är bra. Man får reda på mycket varför Wolverine är den han är, och vad som har hänt med honom genom åren. Det är mycket specialeffekter och action, men inte lika mycket som jag trodde efter allt snack som var när den kom ut en kopia på marknaden innan releasen. Jag tycker ju om sådana här filmer så jag kommer att ge den godkänt.

Betyg: 3 av 5




Säljer filmer på Tradera. Klicka på ikonen för att se vilka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0