Wallander: Sidetracked - min recension



Sidetracked är den första filmen av tre om Kommissarie Wallander. Detta är en BBC producerad filmserie och utspelar sig i Sverige men alla talar engelska. I huvudrollen som Kurt Wallander ser vi Kenneth Branagh. Sidetracked handlar om hur en 15 årig tjej tänder eld på sig själv mitt framför ögonen på Wallander, samt ett rad mord på högt uppsatta män, alla blir dödade av en yxa och skalperade. Samtidigt som Wallander bedriver den här två utredningarna så tampas han med personliga problem, hans pappa är sjuk.

Man kan ju inget annat än att jämföra denna med de svenska Wallander filmerna med Krister Henriksson, och Henriksson vinner absolut. Branagh som Wallander är mer blödig än Henriksson, han börjar gråta tre gånger i filmen om jag inte minns fel, och det är inget som Henriksson gör. Annars så är det en bra produktion av BBC, de har lyckats riktigt snygg med färger och ljussättning. Filmen grep inte riktigt tag i mig, även fast den var lite spännande ibland, så jag kommer ge den en tvåa.

Betyg: 2 av 5




Säljer filmer på Tradera. Klicka på ikonen för att se vilka.

Kommentarer
Postat av: Weronica - Med Livet Som Insats

Jag tycker att vissa Wallander filmer är skit bra och en del är bara bajs!

2009-10-12 @ 02:12:23
URL: http://weris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0