Wallander: Firewall - min recension



Firewall är den andra delen av den brittiska Wallander serien. Filmen handlar om en tjej, Sonja, och hennes kompis Eva oms mördar en taxichafför. De säger att det var för pengarna, 300 kr, men Walladner tror inte på det. Samtidigt dör en man utanför en bakomat. Sonja rymmer från fängelser och kan inte finnas. Samtidigt börjar Wallander att dejta en kvinna, Ella, som han träffat på nätet.

Jag tycker att denna var helt ok, fungerar, men ger inte så mycket egentligen. Även i denna filmen så är Wallande blödigare än den Wallander vi är vana att se i den svenska filmserien. Detta är verkligen en omväxlig från de svenska filmerna, jag vet dock inte om det är bra eller dålig, men jag diggar fortfarande våran iskalle Henriksson som Wallander. Känns som om denna brittiska Wallander är en helt ny tappning och tolkning av Wallander från böckerna. Jag ger denna en tvåa, plus, för den når inte riktigt upp till en trea, tror inte jag vill se den någon gång mer och det tycker jag att man skall göra med treor så...

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0