Wag the dog - min recension



Wag the dog är en komedi från 1997 regisserad av oscarbelönade Barry Levinson. I huvudrollerna som Brean ser vi Robert deNiro, och som Motss ser vi Dustin Hoffman. Filmen handlar om ett presidentval, det är 11 dagar kvar till valet och en skandal rörande presidenten och en minderårig flicka kommer fram. Vad skall de göra för att få medierna att fokusera på något annat? Jo de hyr in Brean och producenten Motss. De hittar på att USA ligger i krig med Albanien och att en soldat är kvar bakom de albanska gränserna när trupperna drog sig ur. De hittar på teman, merchandise, låtar osv. Kommer de att lyckas få presidenten omvald?

Denna var faktiskt riktigt rolig på sitt speciella sätt, man sitter inte och gapskrattar utan den är bara rolig och ironisk. De driver med USA på ett sådant sätt så man kan verkligen föreställa sig att det går till på det här sättet i verkligheten. Både deNiro och Hoffman gör riktiga super insatser, speciellt Hoffman som är min nya favorit skådespelare. Jag tycker att man skall se denna, alla kanske inte tycker om denna form av humor men den är ändå riktigt bra.

Betyg: 4 av 5




Säljer filmer på Tradera. Klicka på ikonen för att se vilka.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag har inte sett den ännu men får kanske ta och göra det. Det verkar ju bra och du ger den ett gott betyg.



Ett tips: gå med www.gratis5.se/user/register/Jeanette81 Det går snabbt att få presentkort och finns presentkort på nästan alla kedjor. Tog mig bara 3 veckor att få ihop till det första. Går man med via länken ovan får man just nu 25 extra poäng, dvs. totalt 75 mot annars 50. Så passa på!



Fungerar som gratisbio men det går snabbare att få presentkort.

2009-10-15 @ 09:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0