Tropic Thunder - min recension



Tropic Thunder är en komedi från 2008 regisserad av Ben Stiller. I filmen ser vi Jack Black som Jeff, Robert Downey Jr. som Kirk, Jay Baruchel som Kevin, Brandon T. Jackson som Alpha Chino, Ben Stiller som Tugg Speedman, Nick Nolte som Four Leaf, Matthew McConaughey som Rick Peck och Tom Cruise som Les Grossman. Filmen handlar om en filminspelning av den "sanna" krigsboken Tropic Thunder. Inspelningen går inte bra och filmen förlorar pengar, då bestämmer sig regissören, Four Leaf och sprängexperten sig för att sätta ut skådespelarna (Jeff, Kirk, Kevin, Alpha Chino och Tugg Speedman) mitt ute i djunglen och spela in dem med dolda kameror. Men det går snett och regissören sprängs av en mina. Nu sitter skådespelarna mitt ute i djunglen och tror att de spelar in en film, och vet inte att det är riktiga narkotikaterrorister som är ute efter dem. Kommer de att överleva?

Denna är riktigt rolig, karaktärerna är helt underbara. Downey Jr. är grymm i sin roll som Krik, spelar verkligen upp en bra stereotyp av en svart amerikansk soldat. Han är också grymm i slutet när han växlar från afroamerikan till britt och sen till australienare. Hatten av till Downey Jr. Tom Cruise gör även han sin roll riktigt bra, han är skitrolig, kunde inte tänka mig att han skulle kunna göra sådana här roller så bra. Resten av gänget i filmen är alla godkända, men inte super. Filmen som helhet är bättre än godkänt, roligare och mer välgjord än flera andra komedier. Jag kommer ge den en fyra och då inom komedigenren, annars jämfört med alla genres så får den en trea.

Betyg: 4 av 5




Kommentarer
Postat av: Anonym

Killen som knäcker bloggfjortisarna och berättar

sin vinkel ur livet..



Missa inte detta



www.radiopojken.se

www.radiopojken.se

www.radiopojken.se

www.radiopojken.se

www.radiopojken.se

www.radiopojken.se

www.radiopojken.se

2009-10-04 @ 21:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0