Tillbaka till framtiden - min recension



Tillbaka till framtiden är en komedi från 1985. I huvurollen ser vi Michael J Fox som Marty. Jag tror nog att alla/de flesta redan har sett denna, men dra lite kortfattat vad den handlar om. Marty är vän med Doc, en galen uppfinnaren, han senaste uppfinning är en tidsmaskin/bil. Under hotande omständigheter hoppar marty in i bilen och åker tillbaka till 1955. Nu måste han ta sig tillbaka, men hur. Samtidigt förstör han hur hans mamma och pappa träffas och måste fixa det innnan åker tillbaka annars så slutar han existera.

Detta var faktiskt förs gången jag såg denna, missade den totalt i min ungdom. Tycker att denna är en 80-tals klassiker som man borde se, men visst den håller inte hela vägen och är inte jätterolig alltid. Sen så är det så mycket smygreklam i den för bl.a. Pepsi, Nike och Toyota, vilket är lite tröttnande i längden. Fox gör en bra insats och den känns rolig och hyfsat trovärdig för att vara en sådan här film. För mig är den godkänt, med ett plus i kanten.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer
Postat av: rebecca

hejhej, jag älskar läsare, hade vart jätte snällt om du kunde kolla och kommentera, du vet ju att om du kommenterar gör jag detsamma.

puss o kram

2009-10-19 @ 23:31:51
URL: http://rebeccaaaosterberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0