The Hills have eyes - min recension



The Hills have eyes är en skräckfilm från 1977 av Wes Craven. Denna är orginalet bakom remaken som kom 2006 med samma titel. Filmen handlar om en familj som är ute på husvagnssemester och skall åka och kolla på en silvergruva när de kör vilse. De gör sönder bilen och blir strandade mitt ute i ingenstans. Männen ger sig iväg för att hitta hjälp medans kvinnorna och den yngsta sonen stannar vid husvagnen. Konstiga saker börjar hända, en av deras hundar blir uppsprättad och de hör konstiga ljud. Kommer de att överleva när de är byte för jägare/mördare?

Har ju sett remaken tidigare men aldrig orginalet och det som slog mig först är hur lik remaken är orginalet, nästan exakt samma handling. Jag tycker att denna är faktiskt bra, den har en skön 70-tals känsla över sig. Skådespelarna är inte direkt i toppklass men det fungerar i en rulle som denna. Jag ger den tre minus.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0