The Harder they fall (Storstadsdjungel) - min recension

The Harder they fall är en drama/thriller från 1956 med Humphrey Bogart i huvudrollen som Eddie Willis. Filmen handlar om Willis en bortglömd journalist som åtar sig uppdraget som presstalesman för en ny ung tungviktsboxare, Toro, från Argentina. Det visar sig att Toro inte kan boxas utan han är bara stor som en jätte. De lyckas få honom ända till tungviktsfinalen genom mutor och läggningsmatcher. Kommer Toro att klara det? Kan Willis ha allt som händer Toro på sitt samvete?

Denna var inte lilksa bra som jag trodde, brukar älska Bogarts filmer, men denna höll tyvärr inte för mig hela vägen. Det kanske är själva filmtemat som jag inte tycker om, är inte så mycket för boxningsfilmer. För er som inte vet så var detta Bogarts sista film han gjorde innan han nog i cancer, och jag tycker att denna är en okej avslutning på en magnefik karriär. För mig får den bara godkänt, men jag kan tänka mig att många gillar denna.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0