The Grudge - min recension



The Grudge är en skräckfilm från 2004, denna är en amerikansk remake av det japanska orginalet Ju-on. Filmen handlar om Karen, Sarah Michelle Geller, som för tillfället bor i Japan och jobbar extra för ett hemtjänstföretag. En dag får hon sitt första uppdrag, att vikariera för Yoko som är förvunnen, att ta hand om en gammal kvinna. Karen kommer till huset och hittar allt i oordning och kvinnan liggandes på golvet. Efter ett tag börjar Karen misstänka att det är något fel i huset efter hon hittat en liten pojke och hans katt intejpade i en gardrob. Mystiska saker börjar hända och förfölja henne efter arbetet.

Detta var andra gången jag såg denna, var mer eller mindre tvingad av min sambo för han aldrig sett den. Och denna andra gången var filmen fortfarande inte bra. Första 40 min av filmen är spännande och lite läskiga, men sen går det utför och allt blir allt för uppenbart, och då slutar den vara läskig. Denna är ingen höjdare för mig, men jag kan tänka mig att många tycker den är riktigt läskig.

Betyg: 2 av 5



Säljer filmer på Tradera. Klicka på ikonen för att se vilka.

Kommentarer
Postat av: agnes

vad tror du blir min nya hårfärg? lägg en gissning i inlägget på min blogg och gissar du rätt får du en länkning sötnos :)

2009-10-11 @ 18:24:09
URL: http://annaagnessofia.blogg.se/
Postat av: Anne

Jeg syns at den er ekkel, og jeg anbefaler folk som er lettkremt å se den, for den skremmer garantert folk! :)

2010-03-09 @ 18:33:38
URL: http://aimen.blogg.no/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0