Spring breakdown - min recension



Spring breakdown är en collegefilm/komedi från 2009. Vi ser bland annat Amy Poehler, Parker Posey och Rachel Dratch. Filmen handlar om tre kvinnor i 30-års åldern som varit vänner sedan skolan. De var skolans tre ärkenördar och vill ha revange. Becky arbetar för en kvinnligsenator som kanske kan bli USA:s nästa vice president, hennes dotter skall åka på spring break och skickar Becky för att hålla koll på henne. Becky tar med sig sina två vänner och de träder in i en värld de aldrig sett förut. Kommer de att passa in bland de coola snygga tjejerna?

Tycker att denna är en hyfsad komedi, precis vad jag förväntar mig av en amerikansk collegefilm. Visst handlingen är inte den bästa, inte heller skådespeleriet, men det behöver det inte heller vara i en sådan här typ av film. Den är både rolig, pinsam och uppenbar. Jag kommer att ge den en tvåa, för den når inte riktigt upp till en trea, och den här typen av filmer är oftast inte värda mer än två poäng, förutom American Pie 1-3.

Betyg: 2 av 5




Säljer filmer på Tradera. Klicka på ikonen för att se vilka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0