Poltergeist - min recension



Poltergeist är en thriller/rysare från 1982 skriven av Steven Spielberg. Filmen handlar om en familj, mamma, pappa, storasyster, lillebror och en lillasyster. Lillasystern Carol Anne ser människor i "myrornaskrig" i tvn och en dag tar de sig ut och sätter sig i husets väggar. Det börjar hända mystiska saker runt om i huset, saker flyttar runt av sig själv. Men en natt går det för långt, "de" kidnappar lilla Carol Anne. Famljen blir helt utom sig och tar kontakt med en grupp människor som forskar om mystiska fenomen. Kommer de att lyckas hämta tillbaka Carol Anne?

Detta var faktiskt den första gången jag såg denna filmen, det är en riktigt 80-tals film ända ut i fingerspetsarna. Själv är jag lite svar för 80-tals film och så även för denna, även fast den inte är jättebra. De har lyckats bra med effekterna, men man blir aldrig skrämd, och det känns inte som om det händer på riktigt. Det var kul att ha sett den, men jag kommer nog aldrig att se den igen.

Betyg: 3 av 5




Säljer filmer på Tradera. Klicka på ikonen för att se vilka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0