Myrmobbaren - min recension



Myrmobbaren (The Ant Bully) är en animerad barnfilm från 2006. Filmen handlar om Lucas som är en mobbad pojke och han tar ut all sin frustration på myrstacken som bor på hans gräsmatta. Myrorna kallar Lucas för förgöraren och nu har myrornas trollkarl gjort en dryck som kryper Lucas till myrstorlek. Lucas förs in i myrstacken och blir dömd av myrdrottningen att aldrig bli sin fulla storlek igen innan han lär sig att vara en myra. Nu börjar Lucas tuffa uppgift och samtidigt är utrotaren påväg dit och honom måste Lucas stoppa för att rädda sina nya vänner.

Blev positivt överraskad av denna, den var bättre än vad jag trodde. För när man tittade på fodralet och läste på baksdan av dvd:n så tänkte jag att den inte skulle vara något vidare, men jag hade fel. Handlingen är en blandning av nytänk och inspirerad av filmer som Antz och Ett småkryps liv. Animeringen är helt okej, passar till denna typen av film. Den når inte upp till en fyra, men är absolut en trea, en skön animerad film att se när man redan sett den animerade "klassikerna".




Kommentarer
Postat av: Ida

Fin blogg, hoppas du har en bra dag.

kram

2009-10-30 @ 10:39:38
URL: http://idahedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0