Monster vs. aliens - min recension



Monster vs. aliens är animerad komedi från bolaget Dreamworks. Filmen handlar om hur Susan av mistag blir träffad av en meteorit och växer och blir gigantisk. Hon hamnar inlåst i en hemlig byggnad tillsammans med andra "Monster". Det är en människa/kakerlacka, en ödleliknande sak, en pratande slajmhög (BOB) och en gigantisk larv. Alla monstren hålls inlåsta tills aliens börjar attackera jorden och monstren släpps ut för att stoppa dem. Men vad vill egentligen aliens? Jo de vill nämligen ha det ämnet som gjorde Susan gigantisk, men kommer hon att klara sig och samtidigt rädda jorden tillsammans med sina monster vänner?

Denna var faktiskt inte så jätterolig för att vara en Dreamworksfilm, men den är ändå bra. Den har sina stunder emellanåt, och BOB är riktigt rolig ibland. Overall så är det en bra familjefilm, jag såg den på engelska och då var den helt ok, men jag vet inte hur den är på svenska. Tycker man om animerat, och/eller Dreamworks animerade filmer så skall man se denna.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer
Postat av: mandyz

Hejsan!

Jag tycker din blogg är skitfin och skulle gärna vilja att du kollar in min också(:



Om du lämnar en kommentar på min blogg kan jag följa dig med bloglovin så kan du följa mig också =)

MVH

mandyz

2009-10-08 @ 18:09:24
URL: http://mandyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0