Margot at the wedding - min recension



Margot at the wedding är en drama/komedi från 2007 regisserad av Noah Baumbach. I huvudrollen som Margot ser vi Nicole Kidman, som Pauline ser vi Jennifer Jason Leigh, som Malcome ser vi Jack Black. Filmen handlar om Margot och hennes lite snurriga förhållande till sin familj. Margot och hennes son åker upp till sin syster för att vara med på hennes bröllop, Margot och Pauline har inte talat med varandra på år. Men de är ändå bästa vänner. Margot tycker verkligen inte om Malcome, hon tycker han är för dålig för Pauline och hon är inte rädd för att berätta det, och inte för att berätta alla andra tankar. Allt detta utvecklas och man får följa förhållandet och relationen mellan de olika karaktärerna.

Filmen är rätt svår att beskriva, den har en mörk humor med mörka skruvade karaktärer, som man bara älskar. Kidman är riktigt bra i sin roll, men jag tycker mest om Jason Leigh, hon är riktigt bra och hennes karaktär är grym. Gillar helt enkelt filmen, den har en skön vibb över sig, dock tycker jag att slutet är abrupt och det gör att filmen får en trea istället för en fyra. Kanske höjer den till en fyra senare när jag sett om den.

Betyg: 3 av 5





Säljer filmer på Tradera. Klicka på ikonen för att se vilka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0