In Bruges - min recension



In Burges är en action/komedi från 2008. I denna ser vi Colin Farrell som Ray, Ralph Fiennes som Harry och Brendan Gleeson som Ken. Filmen handlar om när Ray och Ken åker till den belgiska staden Bruges för att gömma sig, Ray har på uppdrag mördat en präst och råkade de skjuta en pojke. När de gömmer sig i Bruges skall de spela vanliga turister, en dag ringer bossen Harry och säger till Ken att han skall mörda Ray. Kommer Ken att göra det? Och vilka följder följer?

Denna var riktig bra och rolig. Humorn är skitkul på sina ställen, Colin Farrell är grymm i sin roll, visst inte att han var så duktig som i denna. Även roligt att se en film med Gleeson utanför Harry Potter filmerna. Humorn är svart och rappa skämt som ibland är förutskrivna. Jag tycker att man borde se denna om man tycker om denna typ av film, jag kommer ge den tre plus, den når inte riktigt upp till fyra för mig.

Betyg: 3 av 5






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0