Howard the Duck - min recension



Howard the Duck är en komedi från 1986. Filmen handlar om ankan Howard som kommer till jorden, från sin ankvärld, med hjälp av en laserstråle. Han möter rocksångerskan Beverly och de blir vänner. Nu skallBeverly hjälpa Howard hem till sin värld igen om tar hjälp av ultranörden Phil (Tim Robbins). Inget går som planerat och när de skall aktivera laserstrålen igenom så kommer en överherre från en demonvärld ned till jorden för att förinta den. Nu måste Howard rädda jorden.

Denna filmen har inte fått bra omdöme, och 4.0 på imdb, vilket är riktigt dåligt, men jag tycker att den är sådär 80-tals värdelös/rolig. Jag skrattar flera gånger även fast filmen egentligen är kass och töntig. Kan tänka mig att många finner dena filmen värdelös och jag tror att man måste uppskatta denna humorn och denna typ av film för att den skall kännas meningsfull att se. Jag ger den en trea, men det är en svag sådan.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0