Fireflies in the Garden - min recension



Fireflies in the Garden är ett drama från 2008. Rollistan är ganska imponerande med skådespelare som Julia Roberts som Lisa, Willem Dafoe som Charles, Ryan Reynolds som Michael, Carrie-Anne Moss som Kelly, Emily Watson som Jane och Hayden Panettiere som unga Jane. Filmen handlar om en familj och deras relationer, speciellt mellan Michael och hans pappa Charles. En dag när hela familjen skall träffas för att fira att mamma Lisa skall ta examen så är Michael och Lisa med om en bilolycka och Lisa dör. Nu börjar hela familjen att riva upp gammla sår för att senare kunna läka dem.

Denna var godkänd, men det saknas något för att göra mig riktigt berörd. Det finns en distans som gör att jag inte kan sätta min in i filmen på ett sådant sätt som jag hade velat. Filmens handling i sig är bra, men den borde ha famförts på ett annat sätt. Skådespelarinsatserna är bra, Dafoe är lysande, varken Roberts eller Moss övertygar eller gör något speciellt. På ett sätt vill jag ge filmen en tvåa, men den väger upp till en svag trea men tanke på handlingen om Dafoes agerande.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0