Death race - min recension



Death race är en actionfilm från 2008. Många tror att det är en remake av filmen Death race 2000 som kom 1975, men så är inte fallet, Death race bygger endast på storyn från Death Race 2000 och är ingen remake. Denna Death race handlar om hur livstids fångar kör mot varandra i det livsfarliga racet Death race, som streamas live för åskådarna runt om i USA. Jensen (Jason Statham) sätts i fängelse för att ha mördat sin fru, vilket han inte har gjort, och den onda kvinnliga direktören på fängelset vill att han skall racea som publikfavoriten Frankenstein. Frankenstein har nämligen dött på operationsbordet utan att någon vet det. Jensen accepterar dealen, som är att vinner han detta sista racet så får han sin frihet tillbaka, under mer eller mindre hot. Under tiden i fängelset möter han personen/personerna som mördade hans fru. Kommer han att lyckas att ta revange?

Jag gick in med föreställningen att filmen skulle vara en solklar tvåa, varken mer eller mindre. Av min erfarenhet så är Hollywood action, speciellt med Statham, oftasts dåliga. Men nu när jag tittat på Death race så måste jag erkänna att den inte var så dålig som jag trodde. Visst det är snabba actionklipp, som är så jobbiga att man nästan får epilepsi, rappmusik och sexifiering av den kvinnliga kroppen, men det fungerar ändå. Filmen är helt ok tidsfördriv, och spännande när racen körs, all handling runt racen är inte så bra, sänker verkligen tempot i filmen, hade man gjort den annorlunda (på ett bättre sätt) så hade den garanterat fått högre betyg, men nu får den endast godkänt.

Betyg: 3 av 5




Säljer filmer på Tradera. Klicka på ikonen för att se vilka.

Kommentarer
Postat av: Weronica - Med Livet Som Insats

Jag såg den där för ett bra tag sedan och jag tyckte den var riktigt bra :) lite i min smak

2009-10-11 @ 01:53:16
URL: http://weris.blogg.se/
Postat av: Matilda .

Jätte fin blogg (:

2009-10-11 @ 14:30:15
URL: http://hejmatildas.blogg.se/
Postat av: rebecca

bli medlem och skaffa poäng lätt och växla in till presentkort sen! http://www.freestreet.se/?r=21948

Det är helt gratis!

2009-10-11 @ 17:52:10
Postat av: Angelica

Hej, hur har din dag varit idag? :)



Take care, kram /A

2009-10-11 @ 19:18:41
URL: http://angelicatjernstrom.blogg.se/
Postat av: Angelica

Kanonerss' :) tack som frågar.



Är allt bra med dej då? Kram /A

2009-10-11 @ 19:54:45
URL: http://angelicatjernstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0