Che: Argentinaren - min recension



Che: Argentinaren är den första av två filmer om Che Guevara. Filmen är från 2008 och är regisserad av Steven Soderbergh. I huvudrollen som Che Guevara ser vi min favorit Benicio del Toro. Denna första del handlar Ches inblandning i den Kubanska revolutionen tillsammans med Fidel Castro. Vi får genom filmen följa Che från den allra första delen av revolutionen/kriget tills de skall in till Havanna. Denna filmen bygger på Che Guevaras egna bok om revolutionen.

Jag fick vad jag förväntade mig utav denna. Det är ju som sagt en skildring av Ches liv, och ingen krig/action rulle som många förväntar sig. Den skildrar vem har var och hans resa, det är flera lite långdragna scener när de är ute i skogen, men det hör liksom till. Benicio del Toro gjorde sin roll skitbra, men inte mästerligt. Jag kommer att ge denna godkänt, för på någotvis så berör den mig inte ända in i djupet.

Betyg: 3 av 5




Säljer filmer på Tradera. Klicka på ikonen för att se vilka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

thihi du gissade rätt :)

2009-10-11 @ 19:59:09
URL: http://annaagnessofia.blogg.se/
Postat av: Anonym

thihi du gissade rätt :)

2009-10-11 @ 19:59:29
URL: http://annaagnessofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0