Baby Mama - min recension



Baby Mama är en komedi från 2008.  I denna ser vi flera kända personer som Tina Fey, Amy Poehler, Greg Kinnear, Sigourney Weaver och Steve Martin. Filmen handlar om Kate (Fey) som är en 37 årig affärskvinna som är vice vd på ett företag och är singel. Hon vill nu ha barn men får reda på att hon har en på miljonen att kunna bli gravid. Då börjar hon kolla upp adoption, och när det inte går, surrogatmamma. Hon träffar Angie (Poehler) som skall bli Kates surrogatmamma. Angie flyttar ihop med Kate för att hjälpa henne genom graviditeten, men det inte Kate vet är att Angie inte är gravid, eller iaf inte med Kates barn...

Denna var faktiskt en hyfsat rolig komedi. Vissa scener får en att skratta högt medans vissa drar man knappt på kindmusklerna. Men så är det ju med komedier idag. Fey och Poehler är riktigt bra tillsammans, agerar trovärdigt. Handlingen i sig är rätt kul och känns något orginell. För mig fungerar filmen, men kan tänka mig att många tycker den är skit, men jag ger den ändå en trea, eller en trea minus.

Betyg: 3 av 5





Kommentarer
Postat av: linn teresia yu mei

Svar: Okej. Verkligen tyvärr! Nu är jag ingen tv-fantast men jag såg ett och annat avsnitt av det och gillade det mycket mycket!

2009-10-23 @ 14:45:17
URL: http://yumei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0