The Proposal - min recension

The Proposal
är en romantisk drama/komedi från 2009. I huvudrollerna som Margret och Andrew ser vi Sandra Bullock och Ryan Reynolds. Även våran nya svenska stjärna Malin Åkerman har en bi-roll i filmen. Filmen handlar om Margret som jobbar som chef och redaktör för ett stora bokförläggnings företag. Andrew arbetar som MArgets assistent, oc han tillsammans med alla andra på företaget hatar Margret för hon är en iskall bitch. Margret är från Kanada och hennes uppehållstillstånd är gått ut och nu kommer hon utvisas ur landet (USA), men det vägrar hon och övertalar sin assistent att gifta sig med henne så hon kan stanna. De går till imigrationsverket som påbörjar en utredning för att se om de verkligen älskar varandra eller om de bara gifter sig för att Margret skall stanna i landet. Andrew och Margret åker hem till Andrew släkt för hans farmor fyller 90 år och de bor i Alaska. Nu skall de försöka lura Andrews familj att de verkligen älskar varandra.

Blev mycket positivt överraskad av denn, trodde att det skulle vara en i mängden av kassa romantiska drama/komedier, men jag hade fler. Visst filmen är väldigt förutsägbar och man vet hur den kommer att sluta, men jag tycker ändå om den. Många scener är väldigt roliga och både Bullock och Reynolds är bra i sina roller. Jag förväntar mig aldrig mycket av denna typen av filmer för de brukar inte ge något, men denna tilltalade mig. Kanske var på ett sådant humör och det är därför den är bra, men man skall ju se filmer som tilltalar ens humör just då så... Men detta är helt klart en trea, varken mer eller mindre.

Betyg: 3 av 5