The Nin9s - min recension



The Nin9s är ett drama/mysterium från 2007. I huvdrollen som Gary/Gavin/Gabriel ser vi Ryan Reynolds. Filmen har tre kortare handlingar i en. En handling om Gary, en om Gavin och en om Gabriel, men alla är samma person. Vem är denna personen?

Jag hade lite svårt att förstå budskapet med filmen och vad man vill visa på. Men som jag uppfattar det är Gary/Gavin/Gabriel Gud som skickats ned till jorden och har 90 olika versioner av verkligenheten där samma personer spelar olika roller i de olika versionerna. Han lever på ett rus av att skapa/leva i de olika versionerna. Han lämnar tillsist jorden och "lämnar kvar" den versionen av livet som han tycker är bäst. Ja, jag måste medge att detta låter lite flummigt, och det var det. Jag tycker inte att denna var en höjdare, de lyckas inte riktigt förmedla vad de vill säga med filmen. Reynolds är inte heller toppen i sin roll, jag känner ingen samhörighet med honom, och kan inte förstå varför han gör de olika valen han gör i filmen. Ne, men tillslut så blir det endast en tvåa, för filmen berör mig inte och jag kommer att glömma av den om två veckor.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0