Shrink: Fallet Dr Carter - min recension



Shrink: Fallet Dr Carter är ett drama från 2009. Filmen handlar om teraputen Henry Carter (Kevin Spacey) och hans patienter. Carter är mer eller mindre beroende av rökbara droger, detta är tillföljd av att hans fru tagit livet av sig. Carter försöker klara av sitt arbete, men det går inte så bra. Hans vänner samlas för att få Carter in på drogavvänjning, men det går han absolut inte med på. Vi får även följa Caters patientieter som har alla möjliga problem. En dag får Carter en ny patient, tonårstjejen Jemma, detta är början på en nystart för Carter. Jemmas mamma har nämligen tagit livet av sig. Ju längre filmen går destå mer vävs Carters och hans patienter liv ihop, och deras vägar korsars.

Detta är en riktigt snyggt gjord drama film. Allt är genomtänkt in i minsta scen. Tycker att denna är riktigt bra och man känner för de olika karaktärerna och man blir mer och mer nyfiken på hur filmen kommer att sluta, för alla karaktärerna har någon form av relation. Spacey är grym i sin roll som Carter, han är en riktigt begåvad skådespelare och det känns bra att han "äntligen" gör en riktigt bra film igen. Denna är värd en fyra och jag rekommenderar den.

Betyg: 4 av 5




Kommentarer
Postat av: Mikaela

Kevin Spacey är en av mina favoritskådespelare, så denna filmen måste jag se :)

Förresten, är du medlem på filmtipset.se?

2009-11-26 @ 10:05:50
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0