Rachel Getting Married - min recension



Rachel Getting Married
är ett drama från 2008. I en av huvudrollerna som Kym ser vi Anne Hathaway. Filmen handlar om Kym som kommer hem överhelgen för att närvara på sin systers, Rachels, bröllop. Kym ligger inne på en rahab klinik för hon är drogmissbrukare. Hela filmen är en ända relation mellan de olika familjemedlemarna och Kym. Hur de går igenom det förfluta genom bröllopsförberedelseran, "övningsmiddagen" och bröllopet. Filmen är mycket uppbygg hur Kyms realtion till sin mamma, pappa och syster ser ut. Kym kan nämligen inte förlåta sig själv för under hennes bevakning drunknade hennes lillebror, och hon var självklart hög. Kommer familjen att kunna överleva bröllopet?

Detta är en bra film som en familjs olika realtioner till varandra, hur de har överlevt en sorg, hur de har överlevt Kyms missbruk och hur det är att vara överbeskyddande pappa, en missförstodd dotter/syster och en bortglömd syster. Hela filmen har en skön känsla över sig, tycker om hela bohem/musik temat och de asiatiska influenserna i bröllopet. Hathaway överraskar stort för mig, detta är en roll som jag aldrig tidigare sett henne göra, och hon gör den riktigt bra och trovärdigt. Filmen, är för mig, på snudden till en fyra, men når inte riktigt fram så just nu får den en stark trea.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer
Postat av: Mikaela

Den här tyckte jag var fruktansvärt tråkig.

2009-12-01 @ 15:06:56
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0