Punisher: War Zone - min recension



Punisher: War Zone är en action från 2008. Filmen handlar om punishern Frank Castle. Castles familj blev mördad av en maffia och nu kräver hand hämnd på alla maffior och kriminella. Han dödar flera medlemmar i olika maffior men misslyckas att döda den stenhårde och onde maffioson Billy. Nu kräver Billy hämnd på punisher och släpper ut sin metaltsjuke bror från sjukhuset och församman flera olika kriminella gäng för att ta död på Punisher en gång för alla. Castle/Punisher kämpar även mot polisen, FBI, för han råkade mörda en FBI agent som var undercover. Efter sig lämnade FBI agenten en fru och en dotter som spelar stor roll i handlingen då Billy ger sig på dem för att komma åt Castel/Punisher. Kommer Punisher att överleva?

Denna gav inte mig så mycket om jag skall vara ärlig, denna är verkligen en helt meningslös action. Visst det är mycket pang pang och blixtrar och dunder, men inte så mycket mer än så. Jag jämför ju självklart denna med den första filmen som kom och den är tio gånger bättre än denna. Tycker att man inte skall se denna om man inte diggar denna typ av film, har man inte sett den första Punisher så skall man absolut göra det istället för att se denna War Zone. eller vill man bara se en film med temat hämnd så tycker jag att man skall se filmen Death sentence.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0