Nim och den hemliga ön - min recension

Nim och den hemliga ön är en familjefilm från 2008. I rollerna ser vi bland annat Abigail Breslin, Jodie Foster och Gerard Butler. Filmen handlar om flickan Nim och hennes pappa, Jack. Jack är forskare och han och Nim är bosatta på en hemlig ö ute i söderhavet, ingen vet var de befinner sig. En dag så åker Jack ut med båden för att göra nya fynd och lämnar Nim ensam på ön, han skall bara vara borta i 2 dagar. Helt plötslig kommer det en storm och förstör båtens mast och satelittelefon. Nim blir jätteorolig och börjar av en slump att maila med Alex Rover som är en författare/äventyrshjälte i böcker som Nim älskar. Författaren Alexandra har torgskräck och vägrar lämna sin lägenhet, i ren desperation ber Nim Alex att komma till ön för att hjälpa henne för hon är rädd. Efter många om och men kommer Alex till ön och Nim hade förväntat sig sin äventyrshjälte, inte en kvinna som är rädd för allt. Samtidigt som detta händer så har personer upptäckt ön och skall ha en fest där, och detta måste Nim stoppa. Kommer Nim klara av det, och kommer Jack någonsin tillbaka?

Denna var en helt okej familjefilm. Ibland var den lite små tråkig och förutsägbar, men den har ändå en skön känsla. Foster spelar dock över emellan åt, men det stör in så mycket i denna typ av film. Handlingen i sig är rätt spännande och själv har jag alltid undrar hur det är att leva ensam i djunglen.  Och jag älskar den lilla ödlan och sjölejonet. Jag ger denna en trea för den tilltalar mig på något sätt, jag blir glad av den.