Kartellen - min recension



Kartellen
är en action/thriller från 2008. I denna ser vi flera stora namn som Andy Garcia, Ray Liotta och Danny Trejo. Filmen handlar om drogsmuggling från Mexico till USA. Ligan som sköter den största delen av smugglingen är splittrad, den gammla bossen är döende och han har låtit en kille som inte är familj ta över affärerna. Detta har lett till att hans son/styvson är avundsjuk, för han vill nämligen själv vara den nya bossen. Sonen/styvsonen har lejt en lönnmördare som är föredetta amerikansk soldat för att mörda den nya bossen. Samtidigt inleder ligan en affär med afghanistaner vilket har öppnat DEA:s ögon, och även den är ute efter den nya bossen. Allt går inte riktigt som det skall och det blir en tvist på slutet.

Detta är garanterat en av de sämsta filmerna jag sett i hela mitt liv. Det finns inget tempo i film, ingen spänning, skådespelarna är usla, det är inget som fungerar helt enkelt. Jag har sett många action/thrillers som inte är så bra, utan är med som tidsfödriv, men denna tog priset, den fungerar inte ens som tidsfödriv utan jag fann mig själv tvungen att göra andra saker framför tv:n för filmen engagerade mig med noll procent. Jag säger bara se den inte. Och till er som jämför denna med filmen Traffic kan slänga sig i väggen, den enda likheten är att filmena handlar om droger, inte mer. Så vill du se en film om drogsmuggling se Traffic istället och lägg inte ned til på att se Kartellen.

Betyg: 1 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0