Ice age - min recension



Ice age
är en animerad familjefilm från 2002. Filmen handlar om mammuten Manfred och sengångaren Sid som korsar vägar när alla djuren vandrar söderut. Manfred vandrar inte söderut som de andra djuren utan vandrar norr ut och stöter på Sid som blivit lämnad kvar av sin familj. Manfred och Sid hittar en människobarn och bestämmer sig för att återföra honom till människorna. Nu möts de av sabeltigern Diego som vill ha människobarnet, för hans ledare vill äta upp barnet. Sid och Mafred vägrar ge ifrån sig barnet och Diego lovar att visa vägen till människorna, men han har en baktanke, han lurar nämligen in dem i ett bakhåll.

Tror nog att nästan varenda kotte har sett denna filmen, och det har även jag gjort när den kom ut 2002/2003 så jag yckte att det var dags att se den igen. Tycker nog att denna är lite överskattad, den är inte så rolig egentligen. Animationen är bara snygg i vissa närscener, och de märks att pengarna lagts på att animera vissa av djuren och inte människorna. Men men, tycker ändå att denna är en godkänd och små rolig animerad film så den får en trea.
Notera att jag såg den på engelska.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0