En shopaholics bekännerlser - min recension



En shopaholics bekännerlser är en komedi från 2009 med Isla Fisher i huvudrollen som Rebecca Bloomwood. Filmen handlar om Rebecca som arbetar som journalist på en trädgårdstidning, en dag så läggs tidningen ned och hon står utan arbete. Hon kan inte betala sina räkningar för hon är beroende av shopping. Rebeccas drömjovv är som journalist på modetidningen Alette och försöker få ett arbete där, men lyckas inte. Hon får istället ett arbete på en finanstidninge som är inom samma koncern, hon tar endast jobbet för att kunna arbeta sig upp till Alette. Denna vägen blir svår när hon inte vet något om ekonomi, har en skuldindrivare i hälarna, blir kär i sin chef osv.

Tycker att denna var en underhållande tjejfilm, hade dock förväntat mig mer. Den träffade inte riktigt mig i min svaga punkt för sådana här filmer, men jag tycker ändå om dem. Den var underhållande och fick mig att skratta flera gånger. Jag tror att orsaken till att jag stör mig på den är för att alla karaktärer är lite överspelade, det känns inte äkta, vilket är väldigt tråkig och drar ned betyget. Som helhets betyg får den en trea minus.

Betyg: 3 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0