Drillbit Taylor - min recension



Drillbit Taylor är en barn/ungdomskomedi från 2008. I rollen som Drillbit ser vi Owen Wilson. Filmen handlar om två killar som skall börja highschool, de vill verkligen passa in och inte ses som nördar, men det går inte så bra. När de försöker rädda en mobbad kille blir de själva utsatta för fysisk mobbning och ingen veuxen tror på dem. De tar saken i egna händer och anställer en livvakt. Livvakten är Drillbit en veteran och uteliggare som från början har för avsikt att mjölka killarna på pengar och stjäla alla saker i deras hus. Inget går som planerat och Drillbit blir vikarie på skolan och blir kär i en annan lärare. Kommer killarna att överleva mobbningen och komme Drillbit att få sin kvinna?

Denna var ju inte jättebra, men den hade sina stunder. Den hade även ett bra budskap om mobbning, fast på ett lätt och roligt sätt. Jag kan tänka mig att många 11-15 åringar tycker att denna är rolig, men inte riktigt för mig även fast den var underhållande. Den får en tvåa för den underhöll mig ändå i 1 tim 30 min.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0