De frikända - min recension

De frikända är ett drama från 2005. Filmen bygger på sanna historier av människor som suttit på death row. Filmen är uppbygg som flera intervjuer utförda av skådespelare. Man får träffa sju olika människor som suttit på death row och blivit benodade för de var oskyldiga. Vi åfr genom dessa intervjuer reda på vad som verkligen hände och hur deras upplevelser av att sitta på death row innebär.

Blev överraskad när jag såg denna, för den var inte alls som jag trodde. Jag trodde nämligen att detta skulle vara en spelfilm, men den är mer upplagd som dokumentär intervjuer genomförda av skådespelare som spelar olika karaktärer. I och med att filmen inte var som jag trodde så blev jag lite besviken och filmen uppfyllde inte det behovet jag vill få uppfyllt av filmen. Men den är fortfarande bra och det är hemska berättelser som personerna berättar. Man kan säga att jag aldrig vill sitta i fängelse eller på death row i USA. Många av berättelserna är väldigt intressanta och hemska, och jag tror att flera av dem har blivit bra "riktiga" fristående spelfilmer. Jag ger filmen en trea, vet inte riktigt varför men det känns rätt.

Betyg: 3 av 5



Trailer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0