Dark is rising: En ring av järn - min recension



Dark is rising: En ring av järn är ett familjefantasy från 2007. Filmen handlar om Will som på sin 14 års födelsedag får en överraskning, han är sökaren som skall slåss mot det onda mörkret. Han skall finna de sex tecknen, och om han finner dessa i tid så får han makten att slåss tillbaka mot mörkret som försöker förstöra värden. Till sin hjälp har han fyra personer som tillhör de äldre, som hjälper honom och ger han råd på vägen. Kommer han att lyckas med sin uppgift trots att det är fler personer som står i hans väg än mörkret?

Trodde att denna skulle vara riktigt bra, men så fel jag hade, den var riktigt usel på många sätt. Handlingen i sig, alltså själva manuset, är riktigt dåligt, allt känns osammanhängande snabbt och hoppigt. Det är lixom poff så hittar han ett tecken och poff där hittar han det andra och de är jätteenkla att finna och mörkret gör i princip iget för att stjäla dem. Det ända som är bra i filmen är effekterna, de är riktigt snygga och trovärdiga på många ställen, även de äldre är bra, det är en slags brittisk mystik över dem som jag gillar. Filmen får inte mer än en tvåa, och jag är besviken trodde att filmen skulle vara en trea eller en fyra.

Betyg: 2 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0