Bläckhjärta - min recension



Bläckhjärta
är ett familjeäventyr från 2008. Filmen handlar om Mo och hans dotter Meggie. Meggies mor har försvunnit och ingen utan Mo vet hur. Mo har nämligen en magisk kraft, allt han läser högt kommer till liv. Och en dag när han läste boken Inkheart högt kom vissa karaktärer ur boken ut och Mos fru åkte in i boken. Mo och Meggeie reser rike runt för att finna ett exemplar av boken och samtidigt förföljer karaktären Dustfinger dem, Dustfinger vill nämligen bli inläst till boken igen. Inget går som planerat och det visar sig att även Meggie har den kraften som Mo besitter.

Den här fungerar inte riktigt för mig, den var alldeles för barnslig och oengagerande. Effekterna i filmen är helt okej och snyggt gjorda, men det är själva handlingen som inte håller. Nu är det ungefär en vecka sedan jag såg filmen och jag skall säga att jag inte kommer ihåg så mycket av den... Tror dock att många kommer att tycka om denna, och att den passar bäst för barn/ungdomar. Det väger mellan en tvåa och en trea, men i slutänden nu när det gått en vecka efter jag sett filmen så når den bara upp till en tvåa (tyvärr).

Betyg: 2 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0