Belles magiska värld - min recension

Belles magiska värld är en teckand Disneyfilm från 1998. Detta är film nummer tre om Skönheten och Odjuret. Denna filmen är fokuserad på Belles värld och tid på slottet. Filmen består av tre kortfilmen som alla har olika budskap. Alla de klassiska karaktärerna är självklart med.

Denna var faktiskt inte mycket att hänga i granen. Flera uppföljare till Disneyfilmer som är uppbyggda som denna, i kortfilmer, blir oftast inte bra alls, de känns väldigt löjliga, och det gör även denna. Om inte jag minns fel så tycker jag inte att rösterna är så fel i denna jämfört med orginalfilmen, jag tror till och med att det är samma person som gör Belle, men jag kan ha fel. De andra bikaraktärerna känns inte heller fel, det är bara Odjuret som är hel fel, och det är han även i film nummer två, Den förtrollade julen. Ne, även jag som är ett disneyfreak tycker inte om denna, visst det finns fina stunder i den, men den når inte upp till en trea (tyvärr).

Betyg: 2 av 5

Trailer på engelska


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0